.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقيمي: در خانه سبز روی خاکستر نشسته ایم
در حال حاضر در مورد ریاست مجلس هشتم دو نگاه وجود دارد اما من فکر می کنم نباید تعجیل کرد بلکه باید صبر کنیم تا مجلس شکل بگیرد و بعد دیدگاه ها مطرح شود.الان هم آقای حداد و هم آقای لاریجانی در حال رایزنی می باشند حضرت آقا هم به منتخبین ...
مقيمي: در خانه سبز روی خاکستر نشسته ایم

احمد مقیمی منتخب مردم بهشهر و نکا : در خانه سبز روی خاکستر نشسته ایم

بسیاری از صاحب نظران در مورد نتایج انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های مختلف انتخابیه به خصوص پیرامون افراد راه یافته به مجلس هشتم، نظرات و دیدگاه های تامل برانگیزی دارند. یکی از این نظرگاه ها به توان علمی و اجرایی و پتانسیل های مدیریتی اکثر منتخبین مربوط می شود که امیدهای فراوانی را در جامعه و در بین موکلین بوجود آورده تا جایی که خیلی از افراد آن را نویدبخش تحولاتی در رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم می دانند.

نگاهی به برآیند جلسات متعددی که منتخبین مردم در مجلس هشتم تاکنون داشته اند و نیز استراتژی ها و تصمیمات متخذه در نشست هایی که در سطح مناطق و در مرکز برگزار گردیده و همچنین اولویت های تعیین شده از سوی نمایندگان جدید از جمله مجمع نمایندگان مازندران در مجلس پیش رو، موید این است که منتخبین با رویکرد جدیدی خود را مهیای حضور در خانه ملت کرده اند از آنجا که رسانه ها بویژه مطبوعات قادرند نقش مهمی در تقویت روحیه تلاش و تداوم همدلی و تعامل بین نمایندگان و مسوولان اجرایی و تبیین مسایل موجود برای مردم ایفا نمایند، نشریه بامداد نیز در راستای انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی و با هدف انعکاس رویکردها و راهبردهای مجلس جدید، مصاحبه ای را در شماره قبل با دکتر سید رمضان شجاعی نماینده مردم ساری انجام داده که در آن برخی از نظرات، دیدگاه ها و اولویت های مجلس هشتم بیان شد.

در این شماره به سراغ احمد مقیمی منتخب مردم بهشهر رفتیم. مقیمی یکی از نه عضو اصولگرای مجمع نمایندگان جدید مازندران و عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است. وی نیز دیدگاه های جالبی در مورد اولویت های مجلس هشتم و رویکرد مجمع نمایندگان استان و نیازها امروز مازندران دارد که می تواند به دست نمایندگان محقق شود.

وقتی از مقیمی در مورد ارزیابی اش پیرامون عملکرد مجلس هفتم می پرسیم با بیان این که برشمردن کاستی های پیشین دردی را دوا نمی کند و اصل بر جبران ضعف ها و تقویت نقاط قوت است. تاکید می نماید: گفتنی ها در مورد مجلس هفتم را حضرت آقا (مقام معظم رهبری) فرمودند و همان برای ما حجت است.

در ادامه سوالات متعددی را با منتخب مردم بهشهر و نکا در مجلس هشتم مطرح کردیم اما برای جلوگیری از اطاله ی مطلب چند سوال اساسی را که اتفاقا با پاسخ های اساسی و کاربردی از سوی جناب مقیمی همراه گردید از نظر خوانندگان گرامی بامداد می گذرانیم:
سطح تحصیلات نمایندگان مجلس هشتم با هفت مجلس قبلی قابل مقایسه نیست

بامداد: آقای مقیمی به عنوان سوال نخست نظر خودتان را در مورد ترکیب نمایندگان مجلس هشتم بیان کنید و بفرمایید آیا این ترکیب برای حل مسایل و مشکلات اساسی کشور یک ترکیب مناسب است؟
__ دو سوم نمایندگان مجلس هفتم به مجلس هشتم راه پیدا نکردند و معنای آن این است که دو سوم نمایندگان مجلس جدید را نیروهای جدید تشکیل داده اند و اینان ترکیبی را رقم زده اند که از نظر میزان تحصیلات با هفت مجلس قبلی قابل مقایسه نیست. علاوه بر این به طور یکه می دانید بسیاری از نمایندگان جدید دارای سوابق اجرایی در سطوح مدیر کل و بالاتر می باشند که همین امر نیز موجب می شود تا فضای عمومی مجلس هشتم از کارآمدی بالایی برخوردار باشد و در مجموع منتخبین مردم در مجلس آتی بسیاری از فاکتورهایی که برای حل مسایل و مشکلات مردم ضروری می باشد را دارا هستند زیرا دانش بالا، آگاهی به مسایل روز، عقلانیت، شناخت مشکلات اصلی، توان اولویت بندی، کلان نگری، تجربه در امور اجرایی، قانون شناسی، اعتقاد به افزایش توان نظارتی مجلس و... از مولفه هایی است که برای بهبود شرایط امروز جامعه لازم است و بحمدالله این توانایی ها را در اکثر نمایندگان جدید شاهد هستیم.
ما معقتدیم مجلس به معنای واقعی کلمه باید خانه ملت باشد و البته خانه ای آرامش خیز و امنیت آفرین. به همین جهت در جلساتی که طی روزها و هفته های اخیر چه در استان و چه در تهران داشته ایم تاکید منتخبین بر حمایت از مردم از طریق تدوین یک استراتژی کارآمد و راهگشا برای حل مشکلات بوده است. امیدواریم با همت همه نمایندگان، مجلس هشتم، مجلسی کارآمد، اصولگرا و تحول خواه باشد.
مهار تورم، اولویت مجلس هشتم

بامداد: در راستای حل مشکلات مردم، اولویت مجلس هشتم چست؟
__ اولویت نمایندگان مجلس هشتم در پرداختن به مشکلات جامعه، مهار تورم است. ان شاءالله با عزم نمایندگان و همکاری مسوولان اجرایی جلوی این گرانی های افسار گسیخته گرفته می شود.
اولویت بندی مسایل از سوی منتخبین مردم به گونه ای است که در ابتدا فشارهای اقتصادی و معیشتی از روی دوش اقشار کم درآمد و محروم جامعه برداشته شود. به عقیده من در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی سطح تحلیل و تبیین مسایل کشور در میان عموم مردم به طرز قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده بود و مردم ما مثل همیشه آگاهانه در این عرصه حضور یافته و با امید به حل مشکلات و تنگناها، با شناخت و رویکرد معناداری دست به گزینش وکلای خود زدند بنابراین جهت پاسخگویی مناسب به این حرکت و اعتماد مردم، منتخبین مردم باید آگاهانه قدم به میدان نمایندگی بگذارند و این آگاهی و شناخت حکم می کند اولویت ها را از نگاه مردم ببینیم. نماینده واقعی آن است که از آنچه در بستر جامعه می گذرد و از واقعیت های زندگی موکلان خود آگاهی داشته باشد و در جهت تامین مطالبات آنان، تصمیمات درست و در عین حال بزرگ بگیرد که این وجه اخیر و البته هر دو وجه «درستی» و «بزرگی»، تصمیمات مستلزم تعامل منطقی و وحدت نظر و یکپارچگی نمایندگان است و در سطح استان، این اتحاد و انسجام باید در بین مجمع نمایندگان عینیت پیدا کند.

بامداد: روحیه مدیریت استان را از لحاظ کارآمدی تا چه میزان برای عملیاتی شدن اولویت های نمایندگان مناسب می بینید؟
__ ببینیدما در این زمینه که آیا مدیران استان برای عملیاتی نمودن برخی طرح های توسعه ای ، از کارآیی لازم برخوردارند یا خیر، هرگز پیشداوری نمی کنیم چون معتقدیم چنین قضاوتی منوط به بررسی عملکردهاست و در مورد عملکردها نیز اگر برفرض در فلان بخش روند حرکت ها کند بوده و یا کار در خور توجهی صورت نگرفته، دلیل آن لزوما میزان کارآمدی مدیریت ها نبوده بلکه ممکن است در تدوین استراتژی ها دقت لازم به عمل نیامده باشد به همین جهت در جلساتی که منتخبین مردم مازندران در مجلس هشتم با جناب استاندار و در محضر نمایندگان مجلس خبرگان داشته اند روی این مساله تاکید شد که باید از پراکنده کاری پرهیز شود چون واقعا پراکنده کاری در استان زیاد است. در این جلسات عرضمان این بود که باید ببینیم مازندران در زمینه توسعه از چه جایگاهی برخوردار است؟
اگر مازندران یک استان کشاورزی است (که از سالها پیش روی همین نکته تاکید و اصرار می شود) باید ببینیم آیا زیرساخت های این بخش مهیا هست یاخیر مثلا آیا سدهای کافی برای ذخیره سازی آب زراعی داریم؟
و اگر استان ما یک استان گردشگری است باز هم جای این سوال باقی است که زیرساخت های ما کجاست و در نهایت اگر مازندران صنعتی است، صنایع مادر ما چیست؟
در هر حال ابتدا باید در بحث توسعه تصمیمات درست و مشخصی اتخاذ شود. بنده فکر می کنم ما به جایی رسیدیم که باید هر سه محور کشاورزی، گردشگری و صنعت را باید با هم و به صورت توامان داشته باشیم چرا که اگر مازندران را به یک خانواده تشبیه کنم. این خانواده اگر تا دیروز با 5 هکتار زمین خودش را اداره می کرد دلیلش این بود که بچه ها هنوز بزرگ نشده بودند اما امروز که بچه ها بزرگ شدند اگر قرار باشد این 5 هکتار زمین بین آنها تقسیم شود به هریک از آنها چیز قابل توجهی نمی رسد. پس این مقدار نمی تواند زندگی آنها را تامین کند و باید چاره دیگری بیندیشند و از توانایی های دیگرشان هم استفاده کنند.
الان وضعیت استان ما به همین گونه است. ما قابلیت های زیادی در منطقه داریم که باید در جهت توسعه به کار گرفته شوند. آن هم نه در لفظ و شعار بلکه با تدوین طرح های عملیاتی. مازندران تنها استانی است که از چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوه بهره مند می باشد و این یک ظرفیت و قابلیت منحصر بفرد می باشد.
در خانه سبز روی خاکستر نشسته ایم
حقیقت این است که ما از این قابلیت ها و پتانسیل ها در جهت بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی استان استفاده نکردیم و اگر هم طرح هایی در این زمینه اجرا شده یا کارآمدی لازم را نداشته و جدی گرفته نشده و یا به بیراهه رفته است! من همیشه می گویم دو برگ سبز برای ما عدو شد! چرا که در خانه سبز روی خاکستر نشسته ایم. بسیاری از مسوولان و حتی مهمانانی هم که استان ما را برای استراحت و تفریح برمی گزینند چون برگ های سبز را می بینند فکر می کنند این منطقه هیچ مشکلی ندارد و به قول برخی از مسوولان که از روی ظواهر قضاوت کرده اند، یک استان برخوردار است در حالی که در ورای این سرسبزی ها، عقب ماندگی های شگفت انگیزی نهفته است تا جایی که مقام معظم رهبری در سفر سال 75 خود به استان مازندران به درستی اشاره داشتند که وقتی این سرسبزی را کنار بزنیم در زیر آن محرومیت های زیادی مشاهده می شود که رفع آنها همتی عالی را می طلبد.
آنچه امروز مازندران به شدت به آن نیازمند است ارزیابی درست از ظرفیت ها و توانمندی های آن می باشد که البته مستلزم تحقق یک انسجام عینی بین منتخبین حوزه های مختلف و نیز بین نمایندگان و مسوولان دستگاه های اجرایی است که با کلان نگری رفع عقب ماندگی ها را از طریق شکوفاسازی ظرفیت های موجود در دستور کار خود قرار دهند. ضمن این که سمت و سوی بهره برداری از ظرفیت های استان باید در جهت بهبود شرایط زندگی مردم باشد و در این زمینه لازم است مطالبات مردم بویژه در حوزه اقتصادی احصاء شده و به آنها پرداخته شود.
باید هر سال برای استان یک شعار تعیین کنیم

بامداد: استحضار دارید که در برخی از دوره های گذشته مجلس، عدم تعامل و وفاق نمایندگان استان در اتخاذ تصمیمات کلان، بخشی نگری آنها و نبود یک تعامل منطقی بین نمایندگان و مسوولان استان از جمله عواملی بوده که به عقب ماندگی های استان دامن می زد به نظر جنابعالی برای اجتناب از تکرار این قبیل مسایل چه باید کرد؟
__ این مواردی که اشاره کردید و موارد دیگری چون تغییرات مکرر مدیریت ها آفتی برای استان ما چه در حوزه کلان و چه در زیربخش هاست بنابراین همه کسانی که در رابطه با اداره بهینه امور استان مسوولیتی دارند اعم از نمایندگان و مدیران و... باید برای توسعه استان یک برنامه مدونی داشته باشند. یعنی یک برنامه کلان که همه روی آن فکر کنند و نظر بدهند و اتفاق داشته باشند.
در این راستا خوب است برای استان هر ساله یک شعار تعیین کنیم و زمینه را برای جلب توجه مسوولان کشوری به استان فراهم نماییم. چرا که مازندران به دلیل عدم توجه مسوولان دچار عقب افتادگی شد. سپس همه نمایندگان و مدیران تحقق آن شعار را پیگیری کنند. البته نمایندگان دوره های قبل اقداماتی در این زمینه انجام داده بودند که تاثیر هم داشت ولی منسجم نبود چون هر کس فکر می کرد تنها با حفظ روح کلی مسایل استان به صورت شکلی، باید صرفا به امور حوزه خودش رسیدگی نمایند بنابراین بعضا از زیر بار مسوولیت های کلان شانه خالی می کردند و یا مسوولان اجرایی هم غالبا در اندیشه حفظ حوزه مربوط به خودشان بودند و... در حالی که این رویکرد برای نمایندگان شکننده و برای مدیر استان و مدیران فرامنطقه ای یاس آور بود. بنابراین ما اینبار تصمیم گرفتیم روی این موضوع متمرکز شویم که همه نمایندگان، استان را یک شهر واحد ببینند و به صورت متحد و یکپارچه برای آبادانی آن تلاش نمایند یعنی احمد مقیمی مازندران را بهشهر ببیند، سید رمضان شجاعی آن را ساری ببیند، آقای ادیانی آن را قائم شهر و الی آخر... وقتی نگاه نمایندگان این شد که همه تلاش کنند تا استان به جایگاه واقعی اش در بعد توسعه برسد، قطعا موفق خواهیم شد.
اثر دیگر چنین رویکردی آن است که مسوولان اجرایی نیز با نمایندگان همگام و همراه می شوند و در جهت تحقق شعاری که اشاره کردم اهتمام خواهند ورزید. در این فضا ما یک نقطه هدف تعریف می کنیم و هر مسوولی از مسوولان استان اگر بتواند نمایندگان را در نیل به این هدف یاری کند یقینا از حمایت نمایندگان نیز بهره مند خواهد بود و اگر مسوولی نتواند سرعت خود را طوری تنظیم نمایند که در این حرکت جمعی و عزم همگانی، همراه باشد طبیعتا جایگاهش در مدیریت استان متزلزل خواهد شد.

بامداد: نظر جنابعالی در مورد ریاست مجلس هشتم چیست؟
__ در حال حاضر در مورد ریاست مجلس هشتم دو نگاه وجود دارد اما من فکر می کنم نباید تعجیل کرد بلکه باید صبر کنیم تا مجلس شکل بگیرد و بعد دیدگاه ها مطرح شود.
الان هم آقای حداد و هم آقای لاریجانی در حال رایزنی می باشند حضرت آقا هم به منتخبین سفارش کردند که مجلس باید با دولت همراه باشد تا دست در دست هم کارها را به پیش ببرند و در قالب همدلی و وحدت به ساماندهی امور بپردازند.
البته هنوز مجلس شیرازه و قوام خود را در دست نگرفت و ما امیدواریم به مجلس برویم که از باب قانونگذاری و نظارت جایگاه خود را به دست آورد و از این رهگذر به دغدغه های اصلی جامعه نیز بپردازد.

بامداد: به عنوان سوال پایانی اگر حرف ناگفته ای باقی مانده بفرمایید.
__ فکر می کنم در این دوره آنچه مهم تر از نتیجه انتخابات می باشد، وحدت و یکپارچگی و صفا و صمیمیت بین منتخبین و مردم است و ما باید این سرمایه ی اصلی را حفظ کنیم و حوزه رسانه در این رابطه می تواند بیشترین و بهترین سرمایه گذاری را بنماید. و تلاش کند تا این وفاق و همدلی شکل گرفته و دوام داشته باشد.
بنده این فرصت را غنیت شمرده از استاندار محترم نیز می خواهم که جایی را به عنوان خانه فکر در استانداری ایجاد کنند تا نمایندگان مازندران در مجلس هشتم در آنجا حضور یابند و از نزدیک از حوزه کارشناسی مسوولان اجرایی بهره مند شوند و در عین حال طرح هایی که برای قانونگذاری پیشنهاد می گردد با دقت بررسی شده و ان شاءالله به صحن مجلس رفته و اجرایی شود و به فرموده آقا برای توسعه استان از راه های میان بر به نحو احسن استفاده شود.

بامداد: از این که وقت خودتان رادر اختیار خوانندگان بامداد قرار داده اید بسیار سپاسگزاریم.
__ من هم از دغدغه های شما برای اطلاع رسانی و انعکاس مسایل روز به شهروندان تشکر کرده و توفیق روزافزون شما را در عمل به رسالت بزرگی که بر دوش دارید آرزومندم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اصغر قربانی 5 خرداد 1387
به نام خدا
به عنوان یک شهروند مازندرانی،از صمیم قلب از انتخاب آقای مقیمی خوشحالم،خدا را شکر می کنم و به مردم شریف بهشهر،نکا و استان تبریک می گویم .
دیدگاههای ایشان نیز با همدلی مردم(همانها که همواره بهتر عمل کردند) و مسوولین که عمدتآ دلسوزند صد درصد قابل عملیاتی شدن خواهد بود.
نا شناس 6 خرداد 1387
بسمه تعالی
بنده به عنوان یک مازندرانی مقیم تهران انتخاب شایسته آقای دکتر مقیمی را برای پیشرفت استان مازندران منشا اثر دانسته و برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی دارم
بارانی 6 خرداد 1387
صبحبت های عمیق وکارشناسی بود اگر می توانید بیشتر نظرات ایشان را مطرح کنید .خیلی شناخته شده نیستند .یکی از دوستانم در نکا می گفت ایده ابتکاری مجلس منطقه ای را برای اولین بار در ایران مطرح کرد و گفت خ خیلی خلاق و طرفداررسانه هاست .موفق باشید.
نا شناس 6 خرداد 1387
چه شاعرانه و فیلسوفانه
در خانه سبز به خاکستر نشته ایم . کمی فکرکنیم . حرف بزرگی است
نا شناس 7 خرداد 1387
مشخصه دوست داره برای رفع مشکلات مردم کاری انجام بده
نا شناس 9 خرداد 1387
خوشا به سعادت مردم بهشهر و نکا این رو میگن انتخاب آگاهانه افرادی که از جنس مردم هستند و برای مردم زندگی و تلاش میکنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.